The Trouble with Acer
Kannettavaa ei ole kuulunut huollosta, mistä vanhempanikin kotipuolesta olivat jo tympääntyneitä, kuten toki itsekin. Maanantaina pyysivät soittamaan Acerille, minkä aioin tehdäkin. Tänään sitten postin tultua soittelin sinne Acerin helpdeskiin. Kuulin, että se tilauksessa ollut osa oli emolevy, eikä se ollut vieläkään saapunut. Kovalevyssä ei sitten ilmeisesti/toivottavasti ole vikaa, jee. Tyyppi oli samaa mieltä, että kone on ollut aivan liian pitkään huollossa (viisi viikkoa!), aikoi soitella huoltoon ja yrittää saada kovalevyn järkättyä uuteen koneeseen. Totesi koittavansa saada koneen minulle tämän viikon aikana. Kiitin tästä ja ainakin jäin sellaiseen ymmärrykseen tyypin puheesta, että hän soittaisi minulle vielä myöhemmin asiasta sitä selviteltyään.
Kolme tuntia kului, odottelemaani soittoa ei kuulunut. Soitin uudestaan, eri tyyppi vastasi. Kerroin aiemmasta puhelusta, hän totesi paikalla olevan kolme tyyppiä ja pyysi odottamaan tiedustellakseen asiasta kavereiltaan. Kun hän palasi linjalle sain osapuilleen kuulla, että huollosta oli todettu heidän odottelevan yhä sitä osaa, ja ettei mitään uutta ollut tiedossa. No voi kun kiva, todella hyödyllistä. Tiedustelin, eikö sitä kovalevyä voisi laittaa uuteen koneeseen. Tyyppi totesi, ettei hän voisi luvata sitä. Hän voisi vain ilmoittaa asiasta esimiehelleen, josko sitten saisivat nopeutettua hommaa. Kuulin, että emolevy oli tilattu jostakin ulkomailta 8. syyskuuta. Luulisi että lähemmäs kuukaudessa tulisi perille vaikka Indokiinasta, ja että alkaisivat itsekin vähän asiaa ihmettelemään. Puhelun päätteeksi vielä sanoin, että työnikin tässä kärsivät kun ei ole konetta.
Ilmoittelin asiasta kotipuoleen. Arveltiin, että olin ollut liian kiltti ja pyydettiin helpdeskin numeroa. Oh well, enpä minä niitä tyyppejä joutuisi tosielämässä kohtaamaan, joten annoin numeron. Kohta sinne soittanut isäni kilautti ja kertoi antaneensa Acerille viikon aikaa, jonka jälkeen tilannetta lähdettäisiin ratkaisemaan kuluttaja-asiamiehen kautta tai oikeusteitse. Helpdeskin tyyppi oli sanonut välittävänsä terveiset esimiehelleen ja todennut, että jos hänestä on kiinni, asia hoituu pikaisesti. Naurahdin tapaukselle ja olin ihan tyytyväinen. Viiden viikon jälkeen ansaitsevatkin vähän tylympää palautetta. No, saapa nähdä.
DVD-asema toimi vajaat neljä kuukautta, emolevy pamahti viiden kuukauden jälkeen. Viisi viikkoa huollossa and counting. Jep jep, ostakaa Acer! Ja repikää hiukset irti päästänne.
2 Comments:
Aika uskomattomalta tuntuu, että kone om 5 viikkoa huollossa emolevyn takia. Ensinnäkin luulisi, että valmistajalla/maahantuojalla niitä emolevyjä olisi varastossa ja jos ei ole niin tilausaika luulisi olevan hieman lyhyempi.
Kyllä tuossa vaiheessa saa jo jotain vaatiakin tai kuluttaja-asiamiehellä uhata. Toinen vaihtoehtohan olisi antaa takuuhuollon ajaksi korvaava laite tilalle tai vaihtaa se kovalevy toiseen koneeseen. Ihmeellistä toimintaa Acerin suunnalta. Vaikuttaa ainakin sen verran, että tuskinpa tulee Acerin läppäriä hankittua jos joskus uutta sellaista oon hankkimassa.
Jep, saapi nähdä milloin oikein pääsen testaamaan uuden kämpän nettiyhteyttä.
Vaikka suhtautumiseni tuohon huoltojuttuun on tällä hetkellä "antaako anteeksi vai eikö antaa"-tasolla, se että kone levisi noin kiitettävästi puolessa vuodessa ei varsinaisesti kannusta hankkimaan Aceria seuraavaa konetta ostaessa.
Lähetä kommentti
<< Home